BiteFight információk
Játékszabályzat – Már csak részben érvényes!
I. Játékosi számlákkal történő visszaélések
1.§ Több játékosi számla használata (multi)
Egy fizikai személynek szerverenként egy játékosi számlája lehet. Akiről felfedésre kerül, hogy több karakterrel rendelkezik, az automatikusan kizárásra kerül a játékból. Kiemelt jelentőséggel vannak figyelve a jogtalan előnyszerzés céljából regisztrált karakterek (úgy mint: aranyszerzés, támadások számának növelése, klántömörülés)
/az esetleges méltányolható körülményekről a szerver szerint illetékes Game Operátort kell tájékoztatni a jegyrendszeren keresztül, hogy mik ezek az esetek, azokról bővebb felvilágosítás az "Állandó Multi Bejelentések Információi" között érhetőek el, ugyanis ebben az esetben a multiengedéllyel rendelkező karakterekre nem vonatkozik a fent említett rész/
Értelmező rendelkezés:
Ha ugyanazon IP címről, ugyanazon a szerveren kettő vagy több karakter van játékban, az multinak minősül. A multi csak akkor nem tiltott, ha megfelelő indoklás mellett a jegyrendszerben bejelentést tettek a karakterek használói és ezt a TGO/GO/SGO engedélyezte (bejelentési kötelezettség + engedélyezési eljárás vége)! A bejelentés és engedélyezés elmaradása esetén az összes karakter kitiltható az azonos IP-ken! A szabályok szerint bejelentett és engedélyezett multi nem azt jelenti, hogy más szabályszegés esete miatt a karakter nem tiltható! Sőt! Ha még egy bejelentetlen karakter jelenik meg azon az IP címen, a már engedélyezett karakterek ismét tilthatóvá válnak!
2.§ Számlamegosztás
Egy játékosi számla több fizikai személy által történő használata tilos és a játékból történő azonnali kizárást vonja maga után
Értelemező rendelkezés:
Ha a karaktert több fizikai személy használja, az számlamegosztásnak minősül! Ideértendőek a más személytől való belépések a játékba, ha az adott fizikai személy is játszik ugyanazon a szerveren, továbbá még a közösségi helyekről való belépések: kollégiumok, netkávézók stb. Ezen szabályok alól – csak méltányolható indoklás mellett – TGO/GO/SGO adhat írásban felmentést! Aki az engedély megérkezése előtt pl. belép máshoz, az érintett karakterek végleg kizárásra kerülnek a játékból!
3.§ Karakter eltulajdonítása
Akiről bebizonyosodik, hogy az általa használt játékosi számla "jogtalan elsajátításból" származik, azzal szemben azonnali retorzióként, kitiltás várható a magyar BiteFight összes szerverén. Ezen intézkedés kiterjedhet a fórumra és a chatra is.
Értelmező rendelkezés:
Jogtalan elsajátítás alatt érthető a karakter valós tulajdonosától történő jelszó-kicsalás, jelszavának feltörése, vagy bármi más olyan eset amikor az eredeti tulajdonos akarata ellenére kerül más kezelésébe a karakter.
A fenti tények megvalósulását a GO eljárásnak a feladata bizonyítani.
4.§ Karakterrel való kereskedelem
A karakter nem képezheti adás-vétel tárgyát valós anyagi vonzattal. (pénz és PK, vagy más játékbeli pluszokat adó valós pénzen vett bónusz akár ebben a játékban, akár más játékban). Ezen szabály megsértőivel szemben azonnali kitiltás várható szankcióként!
Értelmező rendelkezés:
Pénzért vagy pk-ért történő karakter adás-vétel, vagy annak kísérlete (karakterlapon, a játék belső levelezési rendszerében) tiltott és mind a két esete szankcionálandó.5.§ Virtuális tárgyak valós anyagi vonzat fejében történő adás-vétele.
A játékban használt fegyverek és egyéb más virtuális használati tárgyak nem képezhetik valós anyagi vonzat fejében (pk) történő adás-vétel tárgyát! Az ilyen esetnek nem csak a megvalósulása, de az arra való felhívás karakterlapon vagy belső üzenetben, is végleges kitiltást vonhat maga után!
Értelmező rendelkezés:
Minden játékosi számla egy konkrét fizikai személyhez köthető, így mindenkinek magának van arra lehetősége, hogy használati tárgyat vegyen pokolkristályét és ezáltal pénzért. Az egymás közötti adás-vétel fent említett formája tilos!
A szankció mértékéről az eljáró Game Operator rendelkezik!
II. Hibahasználatok
1.§ Hiba használata (bug using)
Hibák, rendellenességek és a Bitefight programozásában jelentkező bug-ok használata előnyszerzésre, továbbá azon speciális karakterek használata amely alkalmas arra, hogy keresést vagy támadást akadályozza tilos és a kihágás súlyosságától függően 1 nap eltiltástól a véglegesig terjedhet. Ennek a mértékének a megállapítása az eljáró Game Operator feladata. A játékosok számára a jegyrendszeren keresztül lehetőség nyílik az esetlegesen felfedett hibák team felé történő továbbítására.
2.§ A játék normális működésének a zavarása
Bizonyos telepített programok és módszerek indokolatlan forgalmat okozhatnak a játék szerverén, melyek zavarhatják vagy gátolhatják a játék működését. Kiemelendő jelentőséggel bír az automatikus és félautomatikus scriptek használatának tilalma, melyek befolyásolhatják a játék adatbázisát vagy játék utasításokat adhatnak ki. Az ilyen módszerek használata tilos és végleges kitiltást von maga után!
A szolgáltató fenntartja a jogot az okozott kár és az Adminisztrátori költség visszakövetelésére.
Értelmező rendelkezés:
Ebbe a szabálysértési körbe tartoznak a támadás és portyázás segítő programok, ezek használata esetén a fent leírt módon végleges kitiltás eszközölendő a felhasználóval szemben, lévén, hogy az ilyen meg nem engedett módszerek súlyosan sértik a játékon belüli "fair play"-t.
3.§ Reklámozás
A játékban történő reklámozás minden formában tilos. Reklámnak minősül minden olyan link, ami nem szórakoztatás céljából (pl. youtube.com), hanem más játékok elérését tartalmazza vagy egyéb üzleti jelleggel bírnak. Ez alól csak a Gameforge GmbH. saját játékai bírnak kivétellel. Ezen szabály megszegőivel szemben a szankció akár 14 nap kitiltás is lehet!
A reklámozás kiemelten súlyos esetének minősül a piramis játékok és valós életbeli pénzszerzési lehetőségek reklámozása.
Az ilyenek felfedése esetén azonnali kitiltás a szankció!
Értelmező rendelkezés:
Minden olyan oldal reklámozása, amely közvetlen pénzszerzési lehetőségre, és ezáltal pk szerzésre biztosít lehetőséget, tilos és a fent említett szankciók kiszabását eredményezi!
4.§ Karakterlap széthúzása
A karakterhez tartozó "RPG leírás" olyan módon történő széthúzása, hogy az alkalmas legyen a játékélmény zavarására (ha a leírásban foglalt tartalom alapján súlyosabb szabálysértés nem valósul meg) 1-től 3 napig tartó kitiltást vonhat maga után, illetőleg a leírás azonnali törlése foganatosítandó.
Értelmező rendelkezés:
Ezen szabálysértés első sorban olyan módon valósítható meg, hogy egy játékos szándékosan – sokszor értelmetlen karaktersorozatokat használva – horizontális és/vagy vertikális irányban széthúzza a karakterének RPG leírását, és ezzel kis mértékben zavarja az őt megtámadni kívánó más felhasználók játékélményét. Fontos kiemelni, hogy ha súlyosabb szabálysértés is megvalósul (pl: negatív megjelenítés vagy trágár tartalom), akkor az ezekhez rendelt szankciót foganatosítja az eljáró GO.
III. Támadásokkal történő visszaélések
1.§ Zúzás
A megengedett támadások száma: 24 órán belül 5 támadás még megengedett.
A zúzás 24 órája a mindenkori 24 óra, tehát az első támadástól számítva tart.
(példa: reggel 7-től, amikor az első támadás megtörtént, másnap reggel 7-ig tart a 24 óra, és ez idő alatt max 5 támadás lehet, a hatodik már zúzás.
A büntetési tételek a kihágás számától függően a következőképpen alakulnak:
Első alkalom: 5 nap ban
Második alkalom: 7 nap ban
Ezt követő minden további alkalom: 7 nap ban
2.§ Akadályozás
A zúzásban meghatározott támadások mértékének 3X-osa 96 órán belül még megengedett, a tizenhatodik támadás már akadályozás.
A szankció mértéke megegyeznek a zúzás szabálysértésével.
A szerver szint szerint TOP 50-es besorolású karakterek tekintetében ez a szabály nem él!
Értelmező rendelkezés:
A zúzáshoz hasonlatosan itt is konkrét számokban van meghatározva a szankció mértéke, így ha "szabálysértés áldozatává" válunk szintén élhetünk a feljelentés lehetőségével. A 96 órás időintervallum órában és percben értendő!
1/2.§ Kiegészítés:
A zúzás és akadályozás szabálysértésébe nem számítanak bele a "Kínok Házában" elszenvedett, illetőleg indított támadások. Ezeket az eljáró GO megfelelőképpen el tudja különíteni a keresővel indított támadásoktól, ennek megfelelően az ilyen jellegű bejelentések figyelmen kívül hagyandóak, valamint súlyosabb esetben jogtalan feljelentésnek minősülnek.
IV. A játék belső levelezési rendszerén belüli, továbbá karakterlapokkal való visszaélések
1.§ Trágárkodás
Mindennemű olyan írott formában történő megnyilvánulás amely alkalmas arra, hogy a másik félben megbotránkozást keltsen, tilos és 1 naptól 7 napig szankcionálható. A szankció mértékének megállapítása minden esetben az ügyben eljáró Game Operator feladata. Ha esetlegesen egy játékos többszöri alkalommal került már kitiltásra ezen szabálysértés miatt, akkor a kitiltás mértékének felső határa 35 nap is lehet!
Mivel a játék hivatalos nyelve magyar, így a teljes egészében külföldi nyelven írt trágár tartalmak soron kívül 35 nap kitiltást vonnak maguk után!
Értelmező rendelkezés:
Sértésnek minősülhet bármilyen nem hétköznapi kijelentés, amit a feljelentő sértésnek érez. Az ilyen jellegű üzenetek illetőleg karakterleírások jelentésére a játékon belül adódik lehetőség a "Jelentés" gomb használatával. A más módon történő megnyilvánulás bejelentésére a továbbiakban is a Jegyrendszer áll rendelkezésre. Mivel az bitefight.hu hivatalos nyelve magyar, így a külföldi nyelvek bármelyikének a fent leírt módon történő használata kiemelt szabálysértésnek minősül.
2.§ Trágár karakternevek használta
Bárminemű olyan módon történő elnevezése a karakternek amely trágár tartalommal bír, vagy egy másik adott játékos egyértelmű negatív módon történő megjelenítését szolgálja 1 naptól 14 napig történő kitiltással szankcionálandó. Az ilyen karakterek nevei Game Operátori eljárás alatt átírásra kerülnek a kitiltás mellett.
3.§ Zsarolás, megtévesztés, törvénybe ütköző magatartás
Zsarolások és fenyegetések a játékosok valós, fizikai (nem virtuális karakter) személye ellen a kihágás súlyosságától függően 5 napos eltiltástól a végleges kitiltásig büntetendők. A játékban szexuális témájú linkek, faji, vallási előítéletek terjesztése, önkényuralmi jelképek használata, a közízlést sértő megnevezések használata és hasonló jellegű leírások, üzenetek, nevek, írása tilos!
Tilos továbbá másik játékost bármilyen módon adott tevékenységek végrehajtására kötelezni, ami a játékos akarata ellen való. Például felszerelés minimál áron való eladása.
A szankciók mértékének megállapítása minden esetben az eljáró Game Operátor feladata!
Értelmező rendelkezés:
Minden olyan megnyilvánulás, amely alkalmas arra, hogy a másik félben félelmet, vagy általa nem kívánt cselekményt eredményezzen, tilos és azonnali kitiltást eredményez, itt elsősorban nem a karakterek, hanem a valós fizikai személyhez intézett fenyegetésekről van szó!
4.§ Spam
Tilos kéretlen leveket küldeni a játékban! A sorozatos kéretlen levél 3 nap kitiltással büntetendő! Különösen tilos az olyan tartalmú levelek elküldése, ami arra irányul, hogy valaki a játékban tegyen, ne tegyen vagy tartózkodjon valamilyen cselekedettől (ez a fenyegetés kategóriájába is beleillik). A feljelentő egy ilyen jellegű feljelentés esetén köteles minden olyan körülményt (kép, és elmondás) az eljáró Game Operator rendelkezésére bocsátani, ami az érdemi döntést elősegíti. Aki ezt nem teljesíti, azzal szemben a "jogosulatlan feljelentés" esete áll fenn.
Értelmező rendelkezés:
SPAM-nek minősül a sorozatos MNT-re való felhívás, vagy bármilyen játékbeli cselekedetre való folyamatos felhívás! 2 ilyen levél után már a harmadik spamnek minősül! Ez utóbbi szabály arra vonatkozik, hogy játékban mindenki a szabad akaratának megfelelően viselkedik. Támadhat, vehet/eladhat tárgyakat a piacon etc. Aki ebben a jogában fenyegetéssel korlátozza az 7 nap kitiltással büntetendő!
5.§ Játékosi számla jelszavának "kéregetése"
A fent megvalósuló eset felfedés esetén azonnali kitiltás von maga után!
6.§ Negatív megjelenítés
Tilos más játékosok és klánok neveinek negatív színben való feltüntetése a karakterlapon. A szabályt sértőkkel szemben 1-tól 3 napig terjedő szankció alkalmazható.
Értelmező rendelkezés:
Tilos kritizálni, még célozgatni is más karakterre/klánra vagy az azt használó fizikai személyre! Negatív kritikának számít, ha valaki a nyertes csatáját teszi ki, hisz a másik fél a vesztes oldalon van!
7.§ Barátkérvényben történő levelezés
Fent említett eset, tilos és az eset körülményeitől függően 1 nap kitiltástól 5 napig terjedhet a szankció, ha súlyosabb szabálysértés nem valósul meg
V. Eljárási szabályok, változtatások, visszafizetések rendelkezései
1.§ Alaptalan (jogosulatlan) feljelentések
Az olyan ügyből kifolyólag született feljelentések miatt, ami kizárólag a szabályzat egyértelmű nem ismerete miatt születnek meg 1 nap kitiltás adható. Ezen intézkedés feladata az eljáró Game Operátorok szükségtelen leterheltségének az elkerülése, és a szabályok megismerésének a "kényszere".
2.§ Harapó linkek alkalmazása
A játékban mindenkinek van egy harapó linkje, amit az Áttekintés oldalon találhat meg.
Használhatóság:
- elküldheted barátaidnak e-mailben
- elküldheted barátaidnak bármely privát csatornán (msn)
- felteheted weblapodra, saját bemutatkozó oldaladra (egyértelmű megnevezés (Vámpíros-farkasemberes játék) kíséretében)
- használhatod az aláírásodban (egyértelmű megnevezés (Vámpíros-farkasemberes játék) kíséretében)
- használhatod a karakterlapodon (kizárólag a saját linket)
Az ettől eltérő alkalmazás tilos, és az 1 napos eltiltástól a végleges kitiltásig szankcionálható.
3.§ Visszafizetés
Abban az esetben, ha a játékos hátrányba kelül programozási hiba, kezelési hiba vagy a Bitefight csapat hibájából, a játékos nem követelheti vissza karakterének a hiba ill. a hátrány megjelenése előtti állapotát. Abban az esetben, ha a játékos megpróbálja a GO által meghozott döntést megkerülni és más GO-val kapcsolatba lépni jogtalan előnyszerzés, vagy egy esetleges szankció megkerülés végett, akkor azonnali hatállyal kitiltandó a játékból, indokolt esetben a fórumról és a chatről is. Ezen eset alól természetesen kivételt képez a Super Game Operátor-ral való kapcsolatba lépés.
4.§ Kizárás a játékból
Ezeknek a szabályoknak bármilyen megszegése ahhoz vezethet, hogy a játékosi számlát kizárják a játékból. A szabályszegés súlyosságától függően a büntetést kiterjeszthetik minden BiteFight szerverre és esetleg további szolgáltatásra, amit nyújt a BightFight, mint például a hivatalos Bitefight fórum vagy a kapcsolódó IRC csatornák.
Jelen szabályzattal együtt érvénybe lép a "visszahatás elve" amelynek értelmében a fórumon és a kapcsolódó IRC csatornákon elkövetett szabályszegésekért mellékbüntetésként a játék valamennyi szerveréről is tiltható a felhasználó. Ezen szankciók mértékének megállapítása a szerver szerint illetékes SGO, továbbá a GA feladata.
A Bitefight Team tagjai egyetértenek abban, hogy a bántó, sértő tevékenységekkel szemben a legjobb tudásuknak és hitüknek megfelelően járnak el. A Bitefight csapat első sorban a játékosok érdekeit hivatott segíteni és érvényesíteni, amit minden nemű ellenszolgáltatás nélkül végez, ennek tudomásul vételét kérnénk mindenkitől.5.§ Változtatások a szabályokban
A játékszabályok általánosan nem változnak, de a fejlesztések következtében a játékban keletkező változások miatt az üzemeltető és a BiteFight csapat fenntartja a jogot a szabályzat szükséges mértékű módosítására.
6.§ Feljelentésekre vonatkozó szabályok
A feljelentések és bejelentések megtételére a Jegyrendszeren keresztül nyílik lehetőség, ami ezen a linken keresztül érhető el (a kitöltése értelemszerű):
Csak és kizárólag az ebben a formában beérkezett feljelentések kerülnek elbírálásra!
A játék belső levelezési rendszerében való visszaélések elbírálásához szükséges az üzenet ún. "jelentése", és ezáltal az eljáró GO számára történő láthatóvá tétele! Ezt nem helyettesíti a jegyrendszeren belül küldött kép, vagy a belépési adatok közlése!
7.§ Fellebbezésre vonatkozó szabályok:
Egy esetleges kitiltással kapcsolatos fellebbezési kérelem bejelentések megtételére szintén a Jegyrendszeren keresztül adódik lehetőség. Fontos, hogy csak és kizárólag akkor kérj állásfoglalást a szerver szerint illetékes Super Game Operátortól, ha biztos vagy benne, hogy a Game Operátor hibás döntést hozott, ellenkező esetben a jogosulatlannak tekinthető a bejelentés.
A játékosok ügyeinek utolsó kezelője az SGO.
Az adminisztrátoroknak nem feladata a játékosokkal történő közvetlen kapcsolattartás, így egy fellebbezés elbírálásánál az SGO állásfoglalása az irányadó.
VI. Záró rendelkezés
A fent említett szabályok betartatásáért a mindenkori BiteFight Team a felelős.
Büntetések a szabályszegésekért
I. Hozzáférés megosztás – végleges kitiltás
II. Szabálytalan Multizás – végleges kitiltás
III. Hiba-használat – végleges kitiltás
IV. Script-használat – végleges kitiltás
V. Zúzás: – 5 nap ban
(Visszaesők valamint túlzott mértékű támadás esetén a GO adhat szigorúbb büntetést a kiszabható maximális büntetés 14 nap ban)
Akadályozás: – 3 nap ban
(Visszaesők valamint túlzott mértékű támadás esetén a GO adhat szigorúbb büntetést maximálisan kiszabható büntetés 14 nap ban)
Karakter ideiglenes gondozása alatt elkövetett szabálysértés:
A szabályt megszegő gondozó karaktere 7 nap bant kap
VI. Harapólink elhelyezése publikus fórumokon, hírcsoportokban, chateken, közösségi oldalakon, egyéb tiltott helyeken, stb.: – 3 nap ban
VII. Sértő nevek és üzenetek:
sértő, trágár karakter név – 3 nap ban
trágár üzenet – 3 – 7 napig terjedő ban (levél tartalmától függően durvább hangvétel esetén , mindig a GO dönti el a mértékét a maximálisan kiszabható büntetés 7 nap ban)
Valós életbeni fenyegetés, család fenyegetés, stb. – végleges kitiltás
IX. Hozzáférés eladása – végleges kitiltás
X. Sértő klán nevek (az klán nevéért és leírásáért a klán alapítója a felelős) – 3 nap ban
XI. "Forgalom cserélő oldalak" használata -végleges kitiltás
Jogosulatlan feljelentés:
A jogosulatlan feljelentők 1 nap bant fognak kapni mind a fórumból, mind a játékból. Ez az 1 napos ban csak azoknak jár, akik úgy jelentették fel játékostársukat, hogy egyértelműen látszik a szabályokból, hogy a feljelentés nem jogos. Kétes esetben, ahol a GO-nak kell döntenie hogy jogos vagy nem a feljelentés, nem jár a ban.
Az alvilág pecsétjei
Ha a pecsétek elérhetők, egy klán megszerezheti azt egy új rituálé elvégzésével.
Ha egy klán birtokol egy pecsétet, az megszerezhető tőle a klán legyőzésével.
Minden pecsétnek hatása van a klán tagjaira, bármely csatára nézve (7 főbűn ugye):
Kevélység (az angol szerint büszkeség): 2%-kal csökkenti az ellenfél kitérésének esélyét
Fösvénység (kapzsiság): 2%-kal csökkenti az ellenfél kitartását
Bujaság: 2%-kal csökkenti az ellenfél személyiségét
Harag: 2%-kal csökkenti az ellenfél védekezését
Torkosság (falánkság): 2%-kal csökkenti az ellenfél erejét
Irigység: 2%-kal csökkenti az ellenfél találat esélyét
Restség (lustaság): 2%-kal csökkenti az ellenfél ügyességét
Ha egy klán az összes pecsétet összegyűjtötte, 48 órája van a kapunyitás rituáléjának elvégzésére, ha ez sikerül, akkor az alvilág kapui megnyílnak:
– szerverüzenetet kap minden játékos a kapunyitásról
– a klán minden tagjának 500%-kal gyorsabban nő az életereje**
– a kapunyitó klán tagjai 3 percenként indíthatnak támadást, függetlenül attól, hogy valaki árnyékúr vagy sem
– azokat a tagokat, akik 66-os szint alatt vannak, 25% eséllyel elkaphatja egy őrző démon**
– a kapunyitó klán azon tagjai, akik a rituáléban részt vettek, három pokolkristályt kapnak
**(csak azon tagok, akik a rituálé alatt a is klán tagjai voltak)
Az alvilág kapuja 24 óráig van nyitva. Ezalatt senki nem rejtőzhet el (vakáció mód).
A 24 óra letelte után a kapunyitó klán minden tagja magán viseli a pecsétek negatív hatásait 12 óráig, és ebben a 12 órában nem vonulhatnak menedékbe.
48 órával a kapunyitás után a pecsétek újra elérhetővé válnak bárki számára. Az utolsó klán, amely az alvilág kapuját kinyitotta, nem szerezheti meg a pecséteket rituáléval, kizárólag klánharc során.
Fontos megjegyzések:
Klánháború minimum három taggal indítható, de a kapunyitási rituálé elvégzéséhez minimum 6 tag szükséges.
Ha egy klán megszűnik, vagy a tagjainak szám 3 alá csökken, elveszíti az addig birtokolt pecséteket
v2.0 Frissítés
Megannyi tesztelés és egyeztetés után végérvényesen körberajzolódtak a körvonalai a Bitefight játék eddigi legátfogóbb updatejénak ami v2.0 számon fut. A következőkben ezeken fogunk tételesen végigmenni, hogy mindenki számára világos legyen mi az ami újdonságként említhető. Elképzelhető, hogy a mostani leírás és tényleges játékfordítás között felelhetőek lesznek eltérések, ezekért ezúton kérek elnézést.
Az új harcrendszer
Rövid betekintés azon gondolatok mögé, ami alapján létrejött ez a koncepció.
– A véletlentényező hatalmas mértékű csökkenése: A véletlenség a Bitefightban kiemelten magas jelenleg, ezért nem ritka alkalom az, hogy megtámadva egy alacsonyabb képességekkel rendelkező karaktert a vereségeddel végződhet a csata.
– Az átláthatóság növelés a csatákban: A képességek és sajátosságok összefüggéseit és hatásait nehéz volt megérteni, és ezek semmilyen szinten nem voltak kiolvashatóak a harci jelentésekből.
– Tedd te magad világosan átláthatóvá a képességeidet és a sajátosságaidat.: Az új harcrendszer már figyelembe fog venni minden egyes sajátosságpontot, abban az esetben is ha ezek értéke egyenlő.
Képességek és értékek
– Erő – növeli az általad okozott sérülést.
– Védekezés – növeli a rád mért ütésnek a kivédési esélyét, csökkenti az ellenség rád mérhető ütéseinek mennyiségét, növeli az életerő pontokat.
– Kitartás – csökkenti az ellenség rád mért ütéseinek az erősségét, és a gyógyulás gyorsaságában játszik fontos szerepet.
– Személyiség – növeli a saját és csökkenti az ellenség különleges képességeinek esélyét
– Alap ütés lehetőség és bónusz ütési lehetőség – ezek együttesen határozzák meg a %-os esélyét az ellenségre mért ütéseknek.
– Alap okozott sérülés és bónusz sérülés okozás – ezek együttes értéke határozza meg az ellenségre mért ütések sérülésének mértékét.
– Alap és bónusz speciális képességek – ezek együttesen határozzák meg a %-os esélyét annak hogy egy aktív speciális képesség érvényesül-e a harcban.
– Támadások – egy körben végrehajtható támadások száma (általában 1).
– Életerő – meghatározza, hogy milyen mértékben tudják megsebezni a teremtményedet, így képet kapsz a szükséges gyógyulásról. – Abban az esetben ha az életerő a csata során lecsökken nullára: elveszted a csatát.
– Regeneráció (gyógyulás) – Azon érték amivel minden órában visszatöltődik a karakter életereje
Alap és bónusz értékek A bónusz-találat, -sebzés és speciális értékeket befolyásolják az azokhoz tartozó tulajdonságok – a sajátod és az ellenségeidé. Az alap-találat, -sebzés és speciális értékeket csak a tárgyak és néhány különleges képesség módosítja. Mit jelent ez a gyakorlatban? Mondjuk a karaktered rendelkezik 12-es alap és 10-es bónusz sérülés okozással. Ennek megfelelően legalább 12-es sérülést fogsz okozni az ellenségnek. Az erőd és az ellenség kitartásától függően további 10 sérülést is tudsz ejteni.
A Harcrendszer
Egy küzdelem maximum 10 körből áll. Ha egy harcos életereje lecsökken 0-ára automatikusan veszít (dupla KO. lehetséges). A tízedik kör végén az a karakter nyer aki a legtöbb sérülést okozta a másiknak.
Egy harci kör menete*:
– érvényesül egy aktív különleges képesség?
– támadás
– sérülésokozás
– támadás kész, új kör *a harckör szimulálása a két karakter esetében egyszerre történik
Különleges képességek Legalább 100 különleges képesség lesz az ami rendelkezésre fog állni. Ezek közül megkülönböztetünk AKTÍV és PASSZÍV különleges képességeket. Ezek közül az aktívakat tudod majd felhasználni a csata során. Például: Van 4 aktív képességed és minden jól ment: akkor mind a négy érvényesül egyszer a csatában. Minden képesség rendelkezik egy hatásossági időtartammal, ha szerencséd van akkor elég gyilkos ütés-kombókat lehet az ellenségre szabadítani. A passzív képességek folyamatosan aktívak a csata során és első sorban az értékek kerekítését szolgálják.
Hogyan tudok különleges képességet tanulni? Minden karakter alapból rendelkezik egy különleges képességgel: a dupla ütéssel. További különleges képességi-pontokat lehet aranyért vásárolni (hogy maximum mennyit, az a szinted alapján van meghatározva). Ezekkel a pontokkal tetszés szerint tudod alakítani a karaktered különleges képességeit (ha a pontokat megvásároltad azok többé nem kerülnek semmibe). A legtöbb képesség szintkövetelményhez van kötve, szóval némi türelem kifizetődő lehet, ellenben a kiigazító képességek egy kevés mennyiségű pokolkristályt fognak igényelni.
A Harc érték Az új harcrendszer életbe lépésével minden karakternek lesz egy „harc értéke". Ez a szintből, képességekből, a különleges képességekből tevődik ki. Az ellenfél keresésnél ez az érték lesz az elsődleges a mostani szint-domináns rendszer helyett. A harc során zsákmányolható arany mennyiségére vonatkozóan szintén ez a szám lesz a meghatározó.
– keresés során nő a potenciális ellenfelek száma
– kezdők védelmét is szolgálja ez a rendszer
A harc érték a nagyobb csaták esetében is szerepet kap amiről bővebb információt a csatajelentés megjelenésekor kapsz.
Felszerelés beállítások (fontos!) Az új harcrendszer miatt át kellett dolgozni az összes tárgyat. Az átdolgozás során figyelembe voltak véve a tárgyak régi tulajdonságai, de sajnos nem mindig lehetett megőrizni őket olyannak amilyenek voltak. Általánosságban véve most minden tárgy "ki van balance-olva". Nincsenek nagy szint intervallumot átfogó a többihez képes rosszabbnak mondható tárgyak. Az árak tekintetében módosítások történtek – a magasabb szintű tárgyak körében találhatsz majd árcsökkenést.
Új klán-küzdelem opció (Jabawacky egyszerűen csak „Punchfest"-nek nevezte ezt el.) A hadüzenetben ki lehet választani a harcmező méretét. A háborúban mindaz részt vesz aki feliratkozott rá, és mindegyikőjük szépen harcolgatni fog egymással egyszerre. Az a klán nyer akinek a tagjai hamarabb küzdik le a másik klán tagjait olyan módon, hogy annak összes harcba bocsátkozó tagjának az életereje nulla legyen, tehát lényeges, hogy a harcba bocsátkozó karakterek életereje maximumon legyen amikor csatlakozik a klán harchoz. A harc lefolyását már a jelenlegi rendszerből ismeritek: Minden körben a résztvevők megtámadnak egy célt. A célkiválasztást befolyásolja a harcértéke egészen addig, amíg a pályán felelhető hasonló harcértékkel rendelkező ellenfél. Ezért előfordulhat hogy egy körben több ellenféllel is harcolsz majd egyszerre, vagy hogy a fél klán az utolsó megmaradt ellenfelet tapossa. A másik eshetőség, hogy te megtámadsz egy olyan karaktert aki szintén megtámadott egy másik karaktert (a te klánodból) ugyanabban a körben. A különleges képességek és felszerelések amelyek befolyásolják karakterisztikát (pl: éjszakai kabát) minden ellenféllel szemben aktívak lesznek a körön belül. A klán harc végén meg fog jelenni egy csatajelentés (az eddigiekhez hasonlatosan) és ki tudod majd választani, hogy az egész csata menetét végig szeretnéd e nézni, vagy csak azokat a csatákat amelyekben érintett voltál (mint támadó vagy védekező).
Pár új funkció
– szintszűrési lehetőség a piacon és a kereskedőnél
– A klán vezetője automatikusan "meghívódik" a klán háborúba, tehát a klán háború most már így is megtörténik. Ez mindkét oldalra igaz, támadónak és védőnek is. Ha egy klántag csatlakozik a csatába, akkor a vezető meghívását vissza lehet vonni.
– új italok
– új kincsesláda funkció
– javított pontlista nézeti funkció
– no meg új dizájn
v2.1.1 Frissítés
1.Cselekvés pontok (Action points) bevezetése
Ezentúl a különböző vadászatoknál szereplő visszaszámlálók helyett bevezetésre kerül az úgynevezett cselekvés pont. Ezek a pontok állnak rendelkezésre minden játékon belül végezhető tevékenységre. Például ha ellátogatsz a barlangba vagy küldetést végzel, cselekvéspontokat fognak levonni. Ezek a pontok folyamatosan újragenerálódnak, óránként 2 elhasznált pont töltődik vissza (árnyékúr esetén 4), maximálisan 120 pont (árnyékúr esetén 180) áll rendelkezésre. Amennyiben a pontszám 120 alá csökken, lehetőség van feltölteni a teljes mennyiséget egy ital segítségével. Szintlépés esetén a normális cselekvéspont-regeneráción felül 20 pontot automatikusan visszakapsz.
A cselekvéspontokat az alábbi helyeken és mértékben használhatod:
– embervadászat 1-3 pont
– vámpír/farkas vadászat 1 pont
– barlang 1 pont
– gyógyítás a templomban 5 pont
A cselekvés pontok kijelzése a karakterlapon, a profil kép közelében látható. Tooltippként (az egérkurzor fölé mozgatásával) megjelenik, hogy mikor töltődik vissza a következő pont, illetve hogy összesen mennyi áll rendelkezésre. Alkalmazása árnyékurak esetén: Mivel cselekvési pontokkal a klasszikus vadászati idő szükségtelenné vált (de az árnyékurak egy alapvető pontja volt), szükségünk volt egy alternatíva kidolgozásra. Ha most árnyékurat vásárol, a cselekvési pontok regenerációja megduplázódott (2 helyett 4 pont töltődik vissza óránként).
2. A képességek átdolgozása
Erő Azt mutatja, mekkora erővel sújthatsz le az ellenfeledre. Minél magasabb az érték, annál nagyobb az esély, hogy magasabb értékkel sebezheted meg az ellenfeledet. Továbbá az erősebb karakterek többet kereshetnek a temetőben.
Védekezés Azt mutatja, mekkora eséllyel térsz ki az ellenfeled támadásai elől, továbbá növeli az életerőt.
Ügyesség A találati esélyedet mutatja, minél magasabb az érték, annál nagyobb az esély a találatra. Továbbá növeli az embervadászat sikerét.
Kitartás Közvetlenül az életerő regenerációját befolyásolja, de csökkenti az ellenfél sebzésének értékét is. Minél magasabb az érték, annál gyorsabb a regenerációd, illetve annál kisebb az ellenfél sebzése. Az életerőd a kitartás 2,5-szeresével töltődik vissza óránként.
Személyiség A vámpír/farkas vadászat sikerességét növeli. Minél magasabb az érték, annál nagyobb eséllyel találsz meg olyan ellenfeleket is, akik magas menedék szinttel rendelkeznek. A harcok során a személyiség határozza meg, hogy aktiválódnak-e az egyes talentek, továbbá az embervadászat során a magasabb személyiség több húst/vért eredményez.
3. Új talentek, és a meglévők átdolgozása
25 új talent lesz elérhető (11 aktív, 14 passzív), illetve 3 amelyet csak rituáléval lehet alkalmazni.
4. A mana módosítása
A cselekvés pontok bevezetésével a mana alkalmazását is módosítani kellett: – csak magasabb szintű vagy nagyobb harci értékű ellenféltől lehet manat szerezni – egyszerre csak 5 Mana birtokolható. Amint egy játékos megszerzi a hatodikat, az elsőnek szerzett eltűnik.
5. Árnyékúr
A cselekvés pontok miatt az árnyékúrsággal járó kiváltságok is változnak:
– nincsenek reklámok (banner, pop-up, stb.)
– minden egyes árnyékúr aktiválásakor fél napi temetői munkának megfelelő aranyat kap
– kétszeres cselekvés pont töltődés (óránként 4)
– 50%-kal több maximális cselekvéspont (összesen 180) – jobb üzenet menü (különböző mappákba sorolva)
– portyastatisztika – bővített ellenfél keresési opció
– létrehozhatod a saját egyéni karakterképedet (a karakterkép nem változik, ha új páncélt veszel fel)
– minden egyes árnyékúr aktiválásakor kapsz egy Teljes gyógyulás italát
6. Az embervadászat áttervezése
Teljesen átdolgoztuk az embervadászatot. Ezentúl választani lehet majd, hogy mely területen szeretnél vadászni (tanya, falu, kisváros, város, metropolisz). De légy óvatos, mert egyes területeket őrség védelmez. Az embervadászat áttervezése miatt már nem lehet itt pokolkristályt találni. Tipp: Minél nagyobb helyet választasz, annál nagyobb a zsákmány, viszont annál veszélyesebb a vadászat.
7. A templom módosítása
A templomban akciópontok ellenében lehetőséged van a sebeid gyógyíttatására. A teljes gyógyulás 5 cselekvés pontba kerül. Minden gyógyítás után 4 órát kell várakoznod a következő lehetőségig (lehűlési idő). Ha a lehűlési idő idő alatt még egyszer gyógyíttatni akarod magadat, ezt további cselekvés pontokkal teheted meg, viszont a lehűlési idő a későbbiekben növekedni fog 2 órával.
8. A rituálék áttervezése
Átdolgoztuk a klánrituálékat, 7 új rituálé kerül bevezetésre. A siker esélye lényegesen megnövekedett, illetve csökkentek az árak.
9. Tapasztalati pont változás a vámpír- és farkasvadászatnál
Ezentúl nemcsak a magasabb szintű, hanem a magasabb harcértékkel rendelkező ellenfél elleni harcnál is kapsz tapasztalati pontot.
10. Csatajelentés konverter
Egy konverter segítségével lehetőség lesz a csatajelentéseket átmásolni (copy und paste) a fórumra. Lesz egy gomb a jelentés mellett, amely ilyen formában (BBC-kódokkal) teszi másolhatóvá a jelentést.
Source code |
|
1 2 3 4 5 6 7 8 |
[SIZE=12]Csatajelentés Wed, 01.12.2010 - 11:18:18[/SIZE] [SIZE=16] sompa vs. baba74 [/SIZE] [u]Győztes: sompa[/u] A csata vége: A támadók több sebzést okoztak (1054.56 : 1000)! sompa zsákmánya: [COLOR=orangered] 6 Gold[/COLOR] |
11. Játékbeli üzenetek a BF csapatától Mostantól a BF csapatának lehetősége lesz a játékon belül üzenetet küldeni az egyes játékosoknak, amelyek a megszokott bejövő üzenetek mappába érkeznek.Ezek az üzenetek különböznek a többitől, mivel sem "válasz", sem "üzenet mutatása" gomb nem szerepel majd ezeknél az üzeneteknél. Egyben lesz olvasható az egész és nem lehet jelenteni.
12. Klán zászlók (Clan Flags) A kisebb klánok számára is elérhető új feature (gyakorlatilag a pecsétek "light" formája, a játékosok kérésére fejlesztették)
Minden klán képes zászlót birtokolni – ezek a zászlók a klán összes tagjának bónuszt ad (hasonlóan mint a rituálé vagy a pecsét). Amennyiben egy klán nem rendelkezik zászlóval, képes egyet egy rituálé során véletlenszerűen megidézni, vagy klánharc során az ellenféltől megszerezni.
Amennyiben a klán már rendelkezik zászlóval, és legyőz egy szintén zászlót birtokló klánt, úgy a legyőzött klán zászlója "megsemmisül" (újra idézhetővé válik), és 250 arany kerül a klán kasszájába. Továbbá lehetséges a birtokolt zászlót aranyra váltani egy másik rituálé segítségével, ekkor az arany szintén a klánkasszába kerül.
A következő zászlók állnak rendelkezésre:
Sárkány: +2 alap sebzés (saját)
Unikornis: -2 alap sebzés (ellenfélé)
Torony: +10 védekezés (saját)
Fejsze: +2 találat-esély (saját)
Griff: +10 ügyesség (saját)
Holló: +5 alap talent (saját)
Oroszlán: +10 erő (saját)
Medve: +10 kitartás (saját)
Gyémánt: +10 személyiség (saját)
Kígyó: +250 életerő gyógyulás (saját)
További változások, újdonságok:
- új felszerelések
- új italok, és a már meglévők átdolgozása
- 14 nap inaktivitás után emlékeztető e-mail a játékosnak
- a segítség menü szövege az új verzióhoz igazítva
- üdvözlő "ajándék" az aktiválás befejezésekor
- új BB-kódok a karakter- és klánleírások szerkesztésére
- az összes klánüzenet egyszerre törölhető
- a pecsétek tulajdonságainak átdolgozása. Új értékek:
Büszkeség: -2 találat-esély (ellenfélé)
Kapzsiság: -15 kitartás (ellenfélé)
Vágyakozás: -15 személyiség (ellenfélé)
Harag: -15 védekezés (ellenfélé)
Falánkság: -15 erő (ellenfélé)
Irigység: -2 alap sebzés (ellenfélé)
Lustaság: -15 ügyesség (ellenfélé) - új információs sáv látható: arany, pokolkristály, cselekvéspont és életenergia
- új temetői bér, alap és bónusz fizetségből tevődik össze
- a kincsesláda-kapacitás és a névváltoztatás költsége csak az alap fizetségre vonatkozik
- kincsesláda – a jelenlegi szint alapján látható a jelenlegi kapacitás
- a toplista 15 percenként frissül (a jelenlegi pármásodperces frissítés helyett), elkerülendő a szerverlassulást
- az átváltozás köve (metamorfózis kő) ezentúl a Voodoo üzletben lesz megtalálható az árnyékúr alatt. Lehet, hogy már ismert, de felhívjuk a figyelmet arra, hogy megvásárlás után nem kerül át a kelléktárba, hanem rögtön felhasználásra kerül!Nincs semmilyen jóváhagyás gomb, tehát aki megveszi rögtön át is változik.
INFO:
Többen kérték, hogy ez a jóváhagyás gomb bekerüljön a játékba. Előreláthatóan a v2.2.0 frissítéssel fog megérkezni.
Hibajavítások (Bugfixek):
- a barlangban néhány szöveghiba javítva
- karakter törlésének folyamata javítva, ha a karakter klánharcban szerepel
- korábban egy másik klán taglistáját böngészve a "vissza" gomb nem a klán oldalára vitt (hanem a saját klánéra, ha a játékos tagja volt egy klánnak)
- embervadászatnál a tapasztalati pontok megváltoztak
- azonos fajok harcánál a hadüzenet küldése gomb eltűnik a kihívás elfogadása után
- klánharcnál a pecsét elvesztését követő lehűlési idő javítása (Ismét 24 órás védelem)
- klánharcnál ha pecséttel rendelkezik valamelyik klán, nem lehet rövidíteni a felkészülési időt
- a klán oldalon a jelentkezés a klánba gomb nem lesz látható azoknak a játékosoknak, akik már tagjai egy klánnak
- a Kínok házának kiürítése (inaktív játékosok eltávolítása)
- grafikai javítások
- "Áttekintés", a faj és a név sorában látható, hogy melyik “birodalomban” (szerveren) játszol.
v.2.1.3 Frissítés
Változások:
-
- Életerő megváltoztatása (minden életerővel kapcsolatos dologé), hiszen a körönkénti ütések száma 5-re emelkedett
- 5 ütés körönként. A körönkénti 5 ütés által csökken a teljes melléütés valószínűsége, vagyis az, hogy egyáltalán ne találd el az ellenfeledet.Magyarázat:
A csatákban korábban 10 kör volt, körönként egy ütéssel.
Most körönként 5 ütés van, tehát 50 ütés csatánként. A frissítés előtt 5 csatára volt szükség ahhoz, hogy 50-et üssünk, így az ütések vagy melléütések valószínűsége jobban észrevehető volt.Most az 50 ütést egy csatajelentésben látható, így az ütések sokkal átláthatóbbak lettek. - A csatajelentés megváltozott.
Két választási lehetőséged van, hogy megnézd a csatajelentést: a) egy kört nézel meg vagy b) valamennyi kört megnézed - Kapu megnyitása: Ha egy játékos tagja egy olyan klánnak, amelyik megnyitotta az Alvilág Kapuját, akkor a kapunyitáskor a játékos 20 akciópontot kap (ez helyettesíti a 3 percre rövidített támadási időközt)
- “A terület átkutatása” opció 2 akciópontba kerül. A költségek láthatóak.
Bug-Fix:
- A “Kis esszenciamegvonás”adottság újra működik
- A “Gyors győzelem” adottság újra működik
- Vadászatnál a név szerinti keresés most már akcióponttól függ
- Aktivált felszereléseket már nem lehet eladni a piacon
- Kínok Háza – az akciópont csak sikeres keresés esetén lesz levonva a játékostól
- Piac – Tooltippek újra normálisan látszódnak
- Aktív játékosok is kaptak emlékeztető emailt az inaktivitásukról
- Szerencse ital – 4-szeres sebességi faktor eltávolítva
- Harc közbeni gyógyulás kikapcsolva
- Üzenet, ha harc vagy barlang során az életerő nullára csökken
Kiegészítő információk:
Ismert bugok:
- Tömegharc jelentés – Tooltipp nem működik
- További probléma a tömegharccal kapcsolatban: a jelentés megnyitható, de 1-3 másodperc a betöltési ideje. A megnyitó gomb állandó nyomogatása hibaüzenetet okozhat: böngésző megakadása, fehér oldal, script hibaüzenet, hibaüzenet
- Irányított klánharc után különleges esetekben előfordulhat, hogy az életerő visszaesik 0-ra.
v.2.1.4 Frissítés
Az egyetlen különbség, hogy kikapcsolták a “20%-os kedvezmény minden italra (arany és pk árban)” opciót.
v.2.1.5 Frissítés
Tömegharc: Lecsökkentve 50 körre. Az az oldal nyer amelyik több körben nyert mint a másik.
Klánharc: Harconként lecsökken 10 körre.
A leírásért köszönet a valamikor közzé tévő, így az utókor számára megmentő oldalaknak. Pl.: https://moonlightblood.wordpress.com/, https://bleedingmoon.clan.su/, https://pillemb.wordpress.com/, http://www.lycans-bitefight.hupont.hu/